onsdag 3 december 2008

Pepparkaksformer - Piparimuotteja


Igår fick jag den julklapp, som jag beställt åt mig själv
från Cox & Cox i England, härligt! Leveransen fungerade jätte fint
och paketet kom rekommenderat inom en vecka.
Skulle genast ha velat börja baka min
första "riktiga" julgran, men det finns en hel del annat som man "måste"göra först, så det år vänta till veckoslutet.
För flera år sedan gjorde jag ett försök på en likadan, vi klippte ut schabloner av papp till en liknande pepparkaksgran,
men det var mycket svårt att få måttena att hållas rätta.
Nu blir det nog bra med formerna. Jag skall också testa reseptet, som finns i paketet.
Det kommer att bli fina julklappar gjorda med dessa!
Med i paketet kom även snöflinge-formarna, som egentligen var det jag först ville ha. Julgransformarna var ett bonus och sen måste jag bara beställa även de härliga choklad-formarna med. Det skall bli roligt att pynta både pepparkakshuset och -granen i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar